Tuesday, June 11, 2019

Tulis.

#6


Dah banyak kali berazam nak menulis balik.. nak menulis lagi, tapi akhirnya tetap tak menulis. hari Ahad lepas ajak encik housemate duduk buat kerja dekat San Francisco Coffee Seremban Gateway. Mak oii, dari pukul 10.30 sampai 4.30 petang duduk situ menulis, siapkan kerja. Rasa best gila. Such a productive day for us. Hari itu jugak, buka semula blog setelah setahun buat post konon nak comeback. Rupanya sampai ke sudah tak ada tulis apa-apa langsung entry pun selain itu. I really should slap my own face. Memalukan sungguh.

Ya, ya I know, sejak bertahun dulu sampai sekarang semua orang cakap kau ni beruntung sebab ada bakat menulis, bla bla bla tapi itulah, kalau tuan empunya jari jemari ni tak bergerak, dok banyak buat benda lain, memang sampai bila la tak ada hasil kan. I realize my own mistake. Setiap kali berazam nak menulis, kenapa azam tu tinggal azam je? Sebab takde kesungguhan, suka duduk dalam comfort zone je, push factor tu bukan tak ada, tapi penyakit M tu dah merajai macam dadah rasanya. Haih.

April 2018 - BAK Published under BesQ (Tapi yang ni sebenarnya bukan menulis benda baru, just editing benda lama je.)

November 2018 - ADdS Published Under BukuLoncatan (Yang ni aku ambil masa 3 hari je untuk tulis, edit dan hantar ke penerbit sebab due date lama dah bagi tapi aku suka bertangguh dan buat kerja last minute, bila terbit ramai je orang suka baca tapi aku rasa tak puas sebab ada banyak lagi aku nak masukkan dan edit sebenarnya tapi itulah, tak sempat sebab salah aku sendiri)

Mac 2019 - ADdS 2 Published Under KatanaBooks a.k.a Projek BukuLoncatan ( Yang ni lagi tragik, aku tulis dalam masa sehari je to be honest. Esoknya edit dan hantar. Pun sama kejadian macam di atas)

Nampak tak, ye aku tau aku bukannya tak boleh menulis, tapi aku sendiri yang selalu kalah dengan tilam, bantal, cepat disctract nak buat benda lain. Contohnya, aku tetiba tertengok orang doodle kat insta, terus aku rasa gian nak mendoodle. Lepastu adik aku pulak cakap ada KDrama baru yang best, dahhh aku pegi tengok lepastu obses dan berminggu-minggu dok layan Korea. Dan masa lapang aku habis gitu je. 

Dekat sekolah pulak, aku memang selalunya busy sebab aku suka buat macam-macam benda yang orang lain tak hingin nak buat, tapi aku sebenarnya dan sepatutnya buat kerja aku jeee (dahla keje GPM ni banyak) takyah sibuk benda lain maka aku akan lebih aman dan teratur. Ini tak, buat macam-macam sampai aku exhausted nak mampos balik sekolah macam obor-obor tersadai kering kat tepi pantai tu, lepastu orang buat segala usaha aku macam sampah je. Kfine.

Alamak, aku dah lebih timing menulis. Ok kena stop. Aku actually tengah training freewriting. Jam aku dah tenet tenet berbunyi. Disiplin, disiplin! 

Bye!





No comments:

Post a Comment