Wednesday, June 19, 2019

On your mark

Semalam aku tak buat freewriting!! Mana taknya, dah macam zombie sampai sekolah je dah pukul 8.15 weyy tak pernah dibuat orang! Aku tidur je dah pukul 5 pagi gara-gara siapkan kek tempahan orang & masakkan potluck roomate mak laaa. Penyudahnya semalam balik sekolah mak bantai tidur, malam siap tidur awal lagi apa pun tak buat. Ntahla, macam tua benau badan ni. Tak boleh nak bawak melasak sangat macam dulu-dulu dah. Rabak!

Harini pergi sekolah aku masih rasa lemau dan blurr. Tapi aku akan cuba untuk lawan. Benda yang aku nak buat harini adalah susun jadual dan kerja-kerja aku. Aku tak mula apa lagi untuk menulis ni. Aku serius taknak jadi macam kebiasaannya. So, aku kena cepat. Tapi di samping tu, kerja hakiki ni banyak menanti ni oi. So, aku kena penat sikit la sekarang. Tu je jalannya, takde jalan lain.

Di masa akan datang, InsyaAllah jika diizinkan berjaya dalam dunia penulisan ni, benda pertama yang aku nak buat adalah cuti tanpa gaji dan work at home. Aku nak rasa pengalaman tu. Nak tengok, senang sangat ke, atau susahhh gila keee, macam mana. Macam aku pernah cerita sebelum ni, aku kan jenis yang tak boleh stay buat satu benda yang samaaaaaaa je lebih dari 3 tahun. So, aku betul-betul perlukan satu suasana kehidupan yang lain.

Apa pun, kita merancang, Allah menentukan segalanya. Tapi kita tetap perlu merancang dan cuba usahakan untuk berjaya kan?

Till then. Get set. Go!


No comments:

Post a Comment